2010. július 28., szerda

Műelemzés #1 - Azaz döntsünk fát

Zuhog az eső, ezért nem épül a tető, tehát postolok!

Nos ez ismét egy új post típus, szóval egy pár szót gyorsan, hogy mit találsz itt. A műelemzés fejezetben valami általam választott lehetőség szerint magyar zeneművel fogom megtámogatni a zeneelméletben elhangzottakat, hogy azért lássatok példákat, ha az írásból nem derül ki, hogy mire gondolok.

Jelen esetben Óriás zenekar Fát Dönteni című remekművén keresztül fogok példát hozni a hangközök zeneelméleti fejezethez.

A számot fülre kottáztam, ezért elnézést kérek, ha nem tökéletes, de nekem működött. A kotta tehát így néz ki:

e------------------------------|------------------------------|
B------------------------------|------------------------------|
G-12-12-12-12--12-12-12-12--14-|-11-11-11-11--11-11-11-11--14-|
D------------------------------|------------------------------|
A-14-14-14-14--14-14-14-14--14-|-14-14-14-14--14-14-14-14--14-|
E------------------------------|------------------------------|

e------------------------------|-----------------------|
B------------------------------|-----------------------|
G--9--9--9--9---9--9--9--9--11-|-7-7-7-7--6-6-6-6--6h7-|
D------------------------------|-----------------------|
A-10-10-10-10--10-10-10-10--10-|-9-9-9-9--7-7-7-7--7---|
E------------------------------|-----------------------|

Nos, az első ütemben egy kis szextről vált fel egy kis szeptimre, majd a következőben egy kvintről vált fel ugyanoda (és igen, egy kvintet így is le lehet fogni, csak nem optimális). A harmadik ütemben nagy szextről vált nagy szeptimre végül kis szext, vagy szext és hammer a kis szeptimre. Mindez torzítva és keményen pengetve egész durván hangzik és számomra egyik kedvenc kortárs magyar számt hozza létre.

Na csók a családnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése